تجهیزات اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی چیست؟

تجهیزات اتوماسیون صنعتی فرآیندی است که با کمک برنامه نویسی منطقی دیجیتال و کاهش مداخله انسان در تصمیم گیری و فرایند فرماندهی دستی با کمک تجهیزات مکانیزه، کار با ماشین آلات و سایر تجهیزات صنعتی را انجام می دهد.
بنابراین، اپراتور باید ابتدا با کنترل یک سوپاپ، مقدار سوخت اجاق را تنظیم کند تا دما را به مقدار دلخواه برساند. پس از دستیابی به دمای لازم، باید آن را با تنظیم مداوم سوپاپ حفظ کرد، یعنی با توجه به دما برای 30 دقیقه آینده، سوخت را افزایش یا کاهش دهید.

اکنون، با اتوماسیون های صنعتی، بدون کمک اپراتور به کل مراحل رسیدگی می شود. اول، یک سنسور دما در نزدیکی فر قرار دارد که دما را به رایانه گزارش می کند. یک شیر موتوری وجود دارد که توسط کامپیوتر نیز کنترل می شود تا سوخت به اجاق گاز عرضه شود. بر اساس خوانش دما از سنسور، رایانه شیر را باز می کند تا در ابتدا سوخت بیشتری داشته باشد. پس از دستیابی به دمای مطلوب، شیر خاموش می شود.

اما رایانه می تواند شیر را باز یا بسته کند؛ حتی برای اجازه دادن به کوچک ترین مقدار سوخت، بر اساس قرائت دما. تایمر موجود در رایانه با 30 دقیقه خاموش شدن نشان می دهد و رایانه می تواند سیستم را کاملا خاموش کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.